Vitaminok a Szépségünkért

Vitaminok és Ásványi anyagok a Szépségünkért

B2 vitamin: nagyon fontos bőrünk egészségének megóvása érdekben. Hiánya miatt óhatatlanul előbújnak a pattanások (elzáródnak és begyulladnak a faggyúmirigyek). Erősíti a hajat, a körmöket, szépíti a bőrt és energiát ad. Napi szükséglet: 1,2-1,5 mg. Forrása: csirkemáj, tej, sajt, tojás.

B6 vitamin: hiánya esetén csúnya lesz a bőr, fáradtság lép fel. Napi szükséglet: 1,2-1,5 mg. Forrása: hüvelyesek, élesztő, búzacsíra, hal.

B1 vitamin: hiányában anyagcserezavar, étvágytalanság, gyomor- bélpanaszok, a szívműködés zavara, fáradékonyság, szorongás, idegrendszeri tünetek jelentkeznek. Napi szükséglet: 1-1,2 mg. Forrása: élesztő, sertéshús, hüvelyesek, burgonya, zabpehely, máj, dió- és mogyorófélék.

C-vitamin: a bőr kötőszövetének alapanyaga, hiányában a bőr rugalmassága, tartása csökken, végül szép lassan megereszkedik. Segíti az immunrendszert és a szabad gyökök lekötését. Napi szükséglet: 100mg-tól (dohányosoknak 200mg-tól). Forrása: citrusfélék, zöldpaprika, brokkoli, káposzta, csipkebogyó.

A vitamin: nélkülözhetetlen a sejtosztódáshoz, sejtnövekedéshez, a bőr és nyálkahártya épen tartásához. Hiánya a verejték- és faggyúmirigyek megbetegedéséhez, a bőr kiszáradásához, a szőrzet, a hajszál törékenységéhez, kihullásához vezet. Egészségessé teszi a bőrt, erősíti a látást és az immunrendszert. Napi szükséglet: 1 mg. Forrása: halmáj olaj, marhamáj, tojássárgája, tejszín, sárgarépa, vaj.

E- vitamin: lassítja az öregedés folyamatát. Egyes kutatások szerint az ultraibolya sugárzás káros hatásait is képes elhárítani. Napi szükséglet: 12 mg. Forrása: napraforgó, búzacsíra, tökmag, olíva- és kukoricaolaj.

Cink: gyorsítja a sebek és pattanások gyógyulását, fontos a hormonműködéshez. Napi szükséglet: 7-10 mg. Forrása: belsőségek, tengeri ételek, marhahús, búzacsíra.

Magnézium: fontos az idegek és az izomzat fejlődésében. Napi szükséglet: 300-350 mg. Forrása: fehérbab, tökmag, dió- és mogyorófélék, tengeri ételek.

Szelén: erősíti az immunrendszert, óv a környezeti ártalmaktól, megszünteti a pattanásokat. Napi szükséglet: 30-70 mikro gramm. Forrása: húsok és tengeri halak.

Szilícium: erősíti a hajat, a körmöket és a kötőszöveteket. Napi szükséglet: 5-10 mg. Forrása: krumpli, köles.

Kalcium: erősíti a bőr védekezőképességét, ezáltal megelőzi a napallergia kialakulását. Forrása: tejtermékek.

Béta-karotin: az A-vitamin előanyaga. Felgyorsítja a barnulást. Forrása: sárgarépa, kajszibarack.

Ha szeretnél megismerkedni az összes vitaminnal és ásványi anyaggal, azok testünkre, egészségünkre, szépségünkre gyakorolt hatásáról, akkor szeretettel várunk interaktív - kiscsoport létszámos - A Varázslatos Nő - fantázia névvel ellátott tréningünkön!